Antara Segitiga Bermuda dan Dajjal

Antara Segitiga Bermuda dan Dajjal - Hallo sahabat Kisah Inspiratif Muslim, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Antara Segitiga Bermuda dan Dajjal, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel DAJJAL LAKNATULLAH, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Antara Segitiga Bermuda dan Dajjal
link : Antara Segitiga Bermuda dan Dajjal

Baca juga


Antara Segitiga Bermuda dan Dajjal


ANDA pasti pernah mendengar mengenai Segitiga Bermuda. Entah itu mitosnya atau faktanya, tapi mengenai Segitiga Bermuda ini begitu ramai diperbincangkan masyarakat. Segitiga Bermuda terletak di wilayah lautan Lautan Atlantik seluas 15 juta batu persegi yang membentuk garis segitiga antara wilayah teritorial Britania Raya sebagai titik sebelah utara, Puerto Rico US sebagai titik sebelah selatan dan Miami negara bahagian Florida Amerika di sebelah barat.

Ada hadis yang diriwayatkan Abu Hurairah bahawa Rasulullah SAW telah bersabda "Apabila salah seorang berada di tempat yang terbuka atau di tengah matahari sedang bersinar, lalu bayangan yang meneduhinya bergerak sehingga sebahagian dari dirinya terletak di tempat panas dan sebahagian lagi di tempat sejuk, maka hendaklah dia berdiri atau meninggalkan tempat itu. "

Dikatakan larangan ini kerana tempat seperti itu adalah tempat yang paling digemari oleh syaitan. Jadi apa kaitannya dengan Segitiga Bermuda? Alasannya kerana Segitiga Bermuda terletak di perairan Atlantik di pertengahan antara benua Amerika bahagian utara dan Afrika. Secara mudah lokasi ini adalah kawasan pertemuan dua arus panas dari Afrika dan sejuk dari Amerika Utara.

Dengan hadist ini maka terjawablah misteri di Segitiga Bermuda. Perkara - perkara aneh yang berlaku itu tentu antara lain disebabkan pertemuan antara panas dan sejuk dan istana syaitan yang mungkin tersembunyi disitu.

Ada sebuah buku yang berjudul "Dajjal Akan Muncul dari Kerajaan Jin di Segitiga Bermuda" Karya Sheikh Muhammad Isa Dawuud dari Mesir, bahawa kawasan Bermuda adalah kawasan jin di mana dari situlah akan muncul Dajjal. Jika benar dakwaan buku itu, tidak aneh lagi apa yang disabdakan oleh Rasulullah SAW itu nyata adanya dan bahkan mendahului zaman sekaligus Rasulullah SAW membuktikan bahawa Islam mempunyai semua jawapan untuk semua soalan.

Menurut Syaikh Imam M. Ma'rifatullah Al-Arsy, Segitiga Bermuda merupakan tempat titik terujung di dunia ini. Di tengah kawasan itu terdapat sebuah telaga yang airnya dapat membuat siapa saja yang meminumnya menjadi panjang umur, di tempat itu pula Nabiyullah Khidzir A.Ş bertahta sebagai penjaga sumber air kehidupan tersebut. Syaikh Imam M. M berkata kalau penyelamat akhir Zaman Imam Mahdi akan keluar dari ghaibnya melalui tempat tersebut dengan menggunakan jubah suci berwarna kebiruan.

Lalu apa penyebab hilangnya berbagai macam kapal di tempat itu? Menurut Syaikh Imam M lagi, para iblis dan syaitan tersebut yang tak boleh mendekati pusat kawasan agung itu, maka mereka pun berjaga di sekelilingnya dan bertujuan untuk menghalang setiap manusia yang cuba untuk memasuki kawasan agung itu (Segitiga Bermuda). Kerana sesungguhnya barang siapa yang boleh sampai ke tempat titik tengah kawasan Segitiga Bermuda itu, maka dia akan mengetahui kebenaran alam yang sesungguhnya.

Banyak orang - orang zaman dahulu yang telah cuba ke pusat Segitiga Bermuda dan kebanyakan daripada mereka enggan untuk kembali pulang ke dunianya. Menurut sebuah artikel kuno, Raja Iskandar Agung pernah mencuba masuk ke kawasan agung itu. Dan sekembalinya mereka mengatakan bahawa tempat itu berpasirkan permata dan berbatukan berlian. Tempat yang dipenuhi dengan kabut putih tebal itu sangat indah untuk dipandang tapi sangat berbahaya untuk didatangi.

Salah satu dari sekian banyak tanda-tanda kiamat, sebagaimana disampaikan Rasulullah SAW adalah munculnya Dajjal, pada suatu masa nanti. Dajjal adalah sosok makhluk bermata satu dan suka membuat dan menyebarkan fitnah. Ia juga mengaku dirinya sebagai tuhan. Akibatnya, banyak umat manusia yang menjadi rosak akhlaknya kerana terpedaya oleh tipu daya dan fitnah dajjal ini. Ia hanya mampu dikalahkan oleh Nabi Isa AS. Oleh kerana itu, Rasul SAW sentiasa berdoa agar dijauhkan dari fitnah dajjal. "Ya Allah, aku berlindung dari siksa neraka, azab kubur, fitnah hidup dan masa mati, serta fitnah dajjal."

Dalam berbagai haditsnya, Rasulullah SAW mengingatkan umatnya, agar berhati-hati terhadap dajjal. "Wahai sekalian manusia, sesungguhnya tidak ada fitnah di muka bumi ini yang lebih dahsyat daripada dajjal. Dan Allah SWT tidak mengutus seorang rasul atau nabi pun kecuali ia memperingatkan umatnya terhadap kemunculan dajjal.

Aku adalah Nabi terakhir, dan kamu sekalian adalah umat terakhir pula. Dajjal pasti keluar dari tengah-tengah kalian. Jika ia keluar sedang aku ada di antara kalian, maka aku akan mengalahkannya dengan hujjah dan kemampuanku. Jika ia keluar setelah aku tiada, maka setiap orang akan menjadi penolong dirinya sendiri untuk mengalahkan musuhnya. Allah adalah penggantiku bagi setiap muslim, "(HR Ibnu Majah, Ibn Khuzaimah dan al-Hakim).

Di mana dajjal itu akan muncul, pada bila-bila kemunculannya, bagaimana rupanya, sehebat apa kekuatannya, berapa umurnya, dan di mana tinggalnya? Itulah berbagai soalan yang sering diungkapkan banyak orang mengenai sosok dajjal tersebut. Wallahu'alam.

sumber islampos.com


Demikianlah Artikel Antara Segitiga Bermuda dan Dajjal

Sekianlah artikel Antara Segitiga Bermuda dan Dajjal kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Antara Segitiga Bermuda dan Dajjal dengan alamat link http://informasiuntukmuslim.blogspot.com/2016/11/antara-segitiga-bermuda-dan-dajjal.html

0 Response to "Antara Segitiga Bermuda dan Dajjal"

Post a Comment