Subhanallah, Dua Wanita Cantik Palestin Ini Tukarkan Sampah Alam Sekitar Jadi Kayu Bakar

Subhanallah, Dua Wanita Cantik Palestin Ini Tukarkan Sampah Alam Sekitar Jadi Kayu Bakar - Hallo sahabat Kisah Inspiratif Muslim, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Subhanallah, Dua Wanita Cantik Palestin Ini Tukarkan Sampah Alam Sekitar Jadi Kayu Bakar, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel DUNIA, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Subhanallah, Dua Wanita Cantik Palestin Ini Tukarkan Sampah Alam Sekitar Jadi Kayu Bakar
link : Subhanallah, Dua Wanita Cantik Palestin Ini Tukarkan Sampah Alam Sekitar Jadi Kayu Bakar

Baca juga


Subhanallah, Dua Wanita Cantik Palestin Ini Tukarkan Sampah Alam Sekitar Jadi Kayu Bakar


SIAPA sangka wanita-wanita cantik lagi bijak asal Palestin ini mampu mengimbangi sampah persekitaran menjadi kayu bakar. 

Dilaporkan Reuters, Mereka adalah Faeda dan Walaa Yamak. Kedua-dua wanita cantik ini menukar sampah yang ada di sekeliling persekitaran tempat tinggal mereka menjadi kayu buatan yang dapat digunakan sebagai bahan bakar untuk memasak atau memanaskan diri.

Selain memanfaatkan kitar semula di persekitaran, pengeluaran kayu buatan FAEDA dan Walaa ini justru menjadi pekerjaan baru bagi perempuan lain di wilayah Tebing Barat lho.

Subhanallah, walaupun dalam keadaan yang serba terbatas namun daya kreatif dan daya juang kedua-dua wanita Palestin ini patut ditiru dan dihargai untuk kita.


Demikianlah Artikel Subhanallah, Dua Wanita Cantik Palestin Ini Tukarkan Sampah Alam Sekitar Jadi Kayu Bakar

Sekianlah artikel Subhanallah, Dua Wanita Cantik Palestin Ini Tukarkan Sampah Alam Sekitar Jadi Kayu Bakar kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Subhanallah, Dua Wanita Cantik Palestin Ini Tukarkan Sampah Alam Sekitar Jadi Kayu Bakar dengan alamat link http://informasiuntukmuslim.blogspot.com/2017/02/subhanallah-dua-wanita-cantik-palestin.html

0 Response to "Subhanallah, Dua Wanita Cantik Palestin Ini Tukarkan Sampah Alam Sekitar Jadi Kayu Bakar"

Post a Comment