3 Tanda Kiamat Besar Ini Sudah Nampak di Muka Bumi

3 Tanda Kiamat Besar Ini Sudah Nampak di Muka Bumi - Hallo sahabat Kisah Inspiratif Muslim, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul 3 Tanda Kiamat Besar Ini Sudah Nampak di Muka Bumi, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel ARTIKEL ISLAM, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : 3 Tanda Kiamat Besar Ini Sudah Nampak di Muka Bumi
link : 3 Tanda Kiamat Besar Ini Sudah Nampak di Muka Bumi

Baca juga


3 Tanda Kiamat Besar Ini Sudah Nampak di Muka Bumi


BANYAK hadis yang menjelaskan mengenai tanda-tanda kiamat besar, dan kini semua hadis tersebut terbukti adanya. Mantan Mufti Mesir Dr. Ali Gomaa dalam sebuah acara televisyen menyatakan bahawa ada tiga petanda bermulanya kiamat besar, dan semua petanda itu sekarang sudah tampak dan terjadi.

Ali Gomaa berkata bahawa petanda pertama ialah kekeringan di daerah Nakhl Baisan di Syam (Palestin) yang diduduki Israel, petanda kedua ialah asid Tasik Tiberias.

Menurut Gomaa, Tasik Tiberias telah surut hingga batas yang mengancam kaum Zionis Israel dengan bencana "kehausan" sehingga mereka berusaha masuk ke wilayah Lebanon selatan untuk membuat waduk dari air Sungai Litani yang terletak di Lembah Bekaa, Lebanon selatan.

Sedangkan petanda ketiga, lanjut Gomaa, ialah surutnya mata air Zaghar yang terletak di sebuah kampung di dekat Laut Mati di Jordan. Menurut Gomaa, mata air itu sekarang sudah menyurut.

Mengenai pelbagai terjadinya kiamat kecil, mantan mufti Mesir ini juga mengatakan bahawa semua petanda itu berkenaan dengan merebaknya mafsadat atau kerosakan di muka bumi, yakni sesuatu yang buruk dan bejat namun diterima dan di anggap sebagai sesuatu yang lumrah di tengah umat manusia.

sumber islampos.com


Demikianlah Artikel 3 Tanda Kiamat Besar Ini Sudah Nampak di Muka Bumi

Sekianlah artikel 3 Tanda Kiamat Besar Ini Sudah Nampak di Muka Bumi kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel 3 Tanda Kiamat Besar Ini Sudah Nampak di Muka Bumi dengan alamat link http://informasiuntukmuslim.blogspot.com/2016/11/3-tanda-kiamat-besar-ini-sudah-nampak.html

0 Response to "3 Tanda Kiamat Besar Ini Sudah Nampak di Muka Bumi"

Post a Comment